Monday, October 19, 2015

Singapore Trip 2012 - Day3 & 4

Untuk hari ketiga, kami pusing-pusing Sentosa Island. Selain daripada Universal Studio ada banyak lagi tempat menarik di Sentosa Island. Oh lupa nak cerita, kat mana kami breakfast? Depan hotel ada 7/11, so selalunya beli sandwich, instant porridge dan noodle dari situ jer.. Tapi cost nyer macam kat Malaysia saja, cuma dalam SGD$. So beli barang breakfast dalam SGD$20, so dalam RM55 yer.

Bergambar depan hotel sebelum bertolak keluar


Kali ini kami naik MRT ker  HarbourFront station at VivoCity Shopping Mall. Dari situ kami berjalan ke Sentosa Island dengan melalui Sentosa Boardwalk. Pemandangan sangat cantik sepanjang perjalanan. Di situ disediakan escalator macam kat airport2 tu, so tak penat sangat berjalan sebenarnya. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 30 minit buat kami. Aku rasa lagi cepat kalau tak singgah dan ambil-ambil gambar.

Beautiful Weather :)

Escalator made Convenience 

Semasa sampai di Sentosa Island, kami tempuh pintu masuk ke Universal Studi. Alangkah baiknyer kalau semalam cuaca baik seprti hari ini... . Tempa-tempat yang kami kunjungi adalah Merlion, Sentosa 4D Adventure land (The Mysterious Island, Extreme Log Ride, Desperados), Underwater World Singapore, Dolphin Lagoon. Bila dah habis jalan-jalan kami makan di Taste of Asia Restaurant di Sentosa Island. Pada waktu malam ada show "song of the sea", sound and light performance. This performance is very nice and Not to be missed!!. Enjoy the pictures below. 

Di Merlion 

 
At Imbiah Lookout Station




Macam dekat Aquaria jer :) 

Dolphin show, those dolphin seriously need pro trainer. 

Dinner kat sini

Setelah habis show tu, kami balik ke Singapore Town. Rasa tak complete datang Singapore kalau tak pergi ke Orchard road. So sebelum balik ke Hotel, kami jalan-jalan tengok lampu di Orchard Road. Kami sampai dalam pukul 9, jadi tak sempat nak membeli-belah. Lagipun semua nampak macam mahal sgt and all those branded stuff. So just enjoying the town scenery of Singapore. Ada duit lebih InsyaAllah akan sampai lagi. Esoknyer kami tak kemana.  Lepas relax2 kat hotel, check out dan ready for flight back to Penang.