Saturday, January 12, 2013

public phone.

Semalam masa tunggu husband beli something, aku lepak dekat pondok telefon berdekatan kereta aku. Mengimbas balik kenangan lama, memang aku banyak memori dengan nya. This is the one of the powerful gadget during my teenager time..
Masa aku tinggal RPS hostel, ni gadget aku utk call mak aku kat kg dan family. Masa cuti lepas SPM, time tu rasanya hormon gatal tgh memuncak. Banyak "balak" masa nie. Aku rasa tiap2 hari mesti aku akan singgah melepak kat public phone kat kg ataupun kat pekan changkat kruing.. Huhuhu
Masa kat university pun sama. Sebelum aku pakai hp, aku rajin jugak gayut kat public phone. Time mula2 masuk Uni, baru bergiat dlm IRC, mmg ramai kawan, so bila dah ramai kawan kena rajin contact.. Hahaha.. So itulah cerita aku pasal public phone nie. Kalau dulu mmg ada bnyk, sampai 3-4 kat 1 row. Skrg org dah ramai guna hp. Jarang paksi dah except for emergency. hp battery atau credit habis..

No comments: