Wednesday, May 9, 2012

Mendidik Anak..

Dah seminggu Luffy start bersekolah. Mula2 tu bukan main excited nak ke sekolah. Sampai aku pun tension dgn permintaannya. Tapi skrg nie dah tak nak pergi sekolah dah. Pagi2 dia dah kena marah dgn kami. Blk sekolah pula kena marah lagi nak suruh siapkan homework. Kesian nyer kat anak aku, tiap2 hari aku merintih dlm hati. Tujuan aku hantar dia ke sekolah supaya dia dpt berseronok dgn kawan2 dan ada aktivity. Sekarang nie sekolah dah mcm 1 pressure besar untuk dia. Tapi aku kena fikir +ve. There is no turning back for him. In the future pun dia kena pergi sekolah. Aku kena tegas dgn dia. Sekarang ni trick aku untuk dia buat kerja sekolah dgn sorokkan ipad dia. Luffy kena siapkan kerja sekolah dul, baru dpt main ipad. So far this trick dah jln buat 2 hari nie. Syok nyer aku tngk gambar bawah nie. Husband tgh tolong Luffy buat homework.. such a quality time.